Karty magnetyczne
są coraz bardziej popularne w polskich przedszkolach. Te również będą obowiązywać w większości wieluńskich i podległych gminnych placówkach.
Dzięki nim czas pobytu dziecka będzie rejestrowany elektronicznie.
Od teraz rodzice dzieci uczęszczających do publicznych miejskich przedszkoli będą zobowiązani do zarejestrowania na specjalnym czytniku karty chip w momencie przyjścia i wyjścia malucha z placówki. Elektroniczny sposób naliczania czasu pobytu dziecka w przedszkolu udogodni pracę nie tylko wychowawcom poszczególnych grup i dyrektorom, ale również rodzicom.
Elektroniczny system ewidencji rejestruje czas pobytu dziecka w przedszkolu za pomocą rejestratora zamontowanego w przedszkolu i
identyfikatorów zbliżeniowych przypisanych do każdego dziecka.
Elektroniczny system ewidencji pobytu dziecka w przedszkolu stanowi zestaw urządzeń z oprogramowaniem, które pozwalają na zapis
czasu wejścia i wyjścia osoby wyposażonej w unikatowy klucz identyfikujący.
Zarejestrowane informacje trafiają do oprogramowania, które zlicza czas pobytu dziecka w przedszkolu. Pracownicy przedszkola posiadają elektroniczny raport zawierający ilości godzin jakie dziecko spędziło w placówce.
Na podstawie zarejestrowanej obecności dziecka, automatycznie naliczana jest również ilość posiłków, zadeklarowana we „wniosku o przyjęcie dziecka” do przedszkola lub w „deklaracji o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego.”